1a omgången i elitkvalet avklarad!

ja vet inte vad man ska ta med sig från denna match, och om man skulle ta med sig ngt så kan det inte bli mycket..
jag började matchen bra och slog fint och ja, allt kändes som fördel oss på uppvärmningen men det skulle visa sig annat, jag ska inte ta med mig något från mitt spel på CF och RF, tänker bara ta med mig mina slag i början och min stulna bas!
det var allt som gick bra för mig.

Första matchen blev en solklar förlust, vi hade ingen chans mot deras defence när vi började slarva med våran.
Det var under inning 4 som Alby skulle pressa på och ta på poäng, det var runt 3-5 lyrbollar som tappades på outfield, vi placerar oss kanon bra men fångar tyvärr inte bollen.
Våran defence slutade fungera helt och det resulterade att Alby kan börja ta poäng.
BJ och Brian tappade tålamodet helt efter alla misstag och bytte spelare till och från som knappt spelat en inning, det gav ingen positiv energi när coacherna från min sida sett "gav upp och ville spela nästa match."
Lag moralen sänktes och det kändes som luften gått ur oss, vi går vidare!

Match två började mycket bättre vi började med att ta poäng och hålla kvar Alby i början, för varje inning var resultatet jämt, vi ledde matchen till inning 6-7 då vi skulle tappa några runs som vi heller inte kunde ta tillbaka för slagningen slutade fungera, mycket lyrbollar och mycke strike outs.

Blickar man tillbaka dom 6-7 senaste matcherna så har vi knappt haft några errors, slagningen har funkat utmärkt, och våran defence har varit otrolig.
Idag funkade slagningen sådär, på tok för många errors, vi måste fånga lyrbollarna och spela defence.. vi tappade allt på våran defence och alla lyrbollar som tappades!

Bara börja om och blicka framåt, Göteborg hemma på söndag och då är det vinst som gäller!

Kommentarer
Postat av: Bech

Lite jobbigt när man fick byta efter knappt 1 inning när bollen kom rakt in i solen och jag kunde inte se den och med det så kunde jag inte bedömma vart bollen skulle landa. Och då blev jag utbytt. Det sänkte mig som fan. Och när Richard kom in i en situation som han aldrig har varit i och vi har aldrig tränat på det. Och med det resultatet så blev han också utbytt. Så j***a tråkigt när sånt händer. Och då va han bara inne i ca: 2 inningar..

2009-07-21 @ 11:33:19
Postat av: Wallin

mm ja förstår, asså.. ahh, finner inga bra ord för det tyvärr!

2009-07-22 @ 03:01:43
URL: http://http:/www.wallin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0