Äntligen funkar blogg.se igen!

Blev lite fundersam nu under en längre tid men nu ser det ju ut att funka igen :)

Idag är det en riktigt Cornelis dag! Såg äntligen filmen i lördags och den var ju sjukt bra!!! Vaknade i morses och bara kände att det var hög tid att Cornelis dammas av igen!
Det är ju en idol i mina ögon och det var ett tag sen man drog ett par goa visor och sjöng för sig själv så jag tänkte tagga upp lite nu och köra endel nu när lunchen skall lagas! :)

Var och kollade på Skövde AIK mot Varberg igår....... Ja ... Punkterna förklarar allt... sicken jäkla skit !? Det var verkligen bedrövligt!!! Det skall krävas en heldel för att det laget ska komma någonstans!
Men i varje fall hade jag och Per en trevlig stund igår, blev lite fika på Pims och en massa bal tittande! :)

Nu måste jag sätta igång, har endel framför mig inför jobbet klockan 15:00! Sköt om er och njut av bilderna som avslutar detta fina inlägg :)

Har visor något värde? Nu när man är död?
Så länge jag sjöng dem, fick jag dagligt bröd.
Nu ger jag dom till alla och envar.
Och jag menar att: visor tillhör alleman.
Den som ej kan sjunga lyssnar på dem som kan.
Och ingen vet vem visan skrivit har.
Visst får du ärva visorna, jag lämnade dem ju kvar.
Cornelis Vreeswijk 8.8.1937 - 12.11.1987


Cornelis Vreeswijks gravsten vid Katarina Kyrka i Stockholm.

Max Friberg flyttar idag till Sundsvall, all lycka till dig i Timrå IK!

Och just nu en liten del av utsikten ifrån köks fönstret :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0