Vi fick tyvärr inte med oss 6 pinnar!

Ber om ursäkt att slutet på denna bok kommer upp så sent men jag har haft endel att ta mig igenom sen vi kom hem!
 
Nu sitter jag här med en kopp kaffe och är fit for fight igen så det är bara att dra igång.
Söndagen började med en tidig morgon, jag vaknar av att Perka vänligen men bestämt säger "Nu måste du gå upp Benny!" Han hade tydligen sagt till mig fler gånger vilket jag hävdar att han inte gjort. Jag antar att jag fortfarande låg kvar i stimmet som Olearys dagen innan erbjöd, 4/5 öl-poäng blev det där riktigt bra ställe!
Allt detta för att vi behövde checka ut kl 11, vilket ändå var väldigt skönt för vi fick ju upptäcka staden. Jag kan också lova att vi är dom första som går iklädda Skövde IK matchtröja i 3 timmar på Kristianstads museum. 
 
Gud det hände verkligen så mycket under denna vistelse på stan så jag vet inte hur jag ska trycka upp allt på ett bra sätt. Vi började som vanligt på Cafe Fantasi, frukost buffen där är inte att leka med, riktigt gott. Men när vi precis ställer oss upp och ska gå, då ser vi en som står och ger oss böter. Skickliga i munnen som vi är så lyckas vi slopa boten och fortsätta med glada miner ut på stan, 4 tokar i matchtröjor, ja då hade jag nog också slopat den boten haha!!
 
Efter frukost kom promenaden på stan, vi upptäckte märkliga skyltar, tågstationen, kyrkan. Kyrkan var vi faktiskt på väg in i för vi beundrades av dess fruktansvärda storlek samt vi hade ju syndat rätt grovt dagen innan, men det var mässa där inne och knökat med folk så där gick våran gräns. Vidare så upptäckte vi bishop som vi letat efter men med mindre alkohol i kroppen så visade det sig inte alls var svårt att finna, dock blev vi mäkta imponerade av att dom hade "bishop hotell" synd att man hittade det när man väl var där! Det hade ju inte varit så pjåkigt med bar under sitt hotellrum.
 
Efter denna långa promenad så hittade vi ett museum och givetvis kläcker jag ur mig att det "vore ju coolt att se på lite fräcka saker" nja, vi blev ju inte besvikna heller för det fanns ju en jädrans massa saker där inne, det var en våning med nått (ljus tema osv) där var det mycket intressant att se. Mycket skrämmande också för allt bestod av sensorer, vipps så släcktes lampor och diverse ljud uppstår, läskigast var ett rum där dom visade upp hur en avrättning går till. 
 
Nedan kan ni även se en bild med "Herr Olssons" mycket underhållande text om cyklande kvinnor :)
 
Men efter 3 timmar av Herr Olsson, tavlor, äcklig fika, Perkas fräcka hiss, och vissa minnesluckor så begav vi oss mot ishallen. Väl framme så kunde dom inte släppa in oss så vi fick spendera en timme i bilen ungefär, vad gör det? Vi hade ju lite drycker kvar! Höjdpunkten på parkeringen måste varit när Adam i bilen från Skövde ringer och frågar vart vi är, efter en stund så inser vi att dom parkerat två bilar brevid våran.. kul att synen inte brister!
 
När vi väl får gå in så kommer den stora spänningen, skall Benny lyckas gå in med ett Kristianstad säsongskort? Alla odds mot mig, även mina kollegors men visst löser jag detta. In kommer jag med ett stort leende och med klingande dialekt på skaraborgska
 
Jag skall tacka denna underbara herre vars säsongskort jag fick låna, vilken fantastiskt skön kille.
 
Väl inne och match, såg ju inte allt för lovande ut i matchen, vi började med 2-0 underläge vilket
vi senare lyckas vända på till 2-4 men efter att fått Sundqvist utvisad med drygt 2 min kvar att spela
så lyckas Kristanstad göra 4-4 och sedan vinna på övertid!
Ingen har ännu lyckats hitta den interference utvisning som Sundqvist åker ut på.
 
Rebeller är vi, så oavsett denna förlust så knäpper vi en flaska champagne på vägen hem, skål för SIKen säger vi och åker hem stolta över vad vi fått erfara denna helg.
Nu har jag inte fler bokstäver att skriva i detta inlägg tyvärr så ni får njuta av bilderna i nästa inlägg!
Skål och tack för en fantastisk helg!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0