Seriepremiär mot Surahammar

Seriepremiären var inte som väntad precis, stundtals rätt tam i mitt tycke.
Om vi går på spelövertag samt skotten som Skövde hade (43-14) så borde SIK tryckt in 4-5 puckar.
Jag tycker matchen generellt var tråkig, det var inte så mycket hockey som jag hade väntat mig, mest fokus var det på Surahammars nr 43 Christofer Udd, noterbart han är i första linan. Den grabben hade inte mycket rätt och gjorde stundtals bort sig med riktigt konstiga ingripanden, dumt att smutskasta en spelare men ibland förtjänar man helt enkelt det!
 
Nej jag vet inte om nerverna slog in för mycket även om SIK hade greppet om matchen så kändes det inte alltid säkert. 14 skott tänker ni, ja det präglar matchen endel, men Surahammars 14 skott kändes farligare.
 
--
 
Arboga borta spelades idag, själv var jag inte på plats. Men återigen så var det mycket felpass och fokus som avgjorde när SIK hade 1-3 men tappade till 3-3 för att sedan förlora på övertid. Även Robin i kassen borde också tagit 2-3 puckar av dessa.
Bara att ladda om inför söndagens match och för er som är intresserade så pågår full aktivitet på Rebellernas forum. www.rebellerna.com/forum
Själv håller jag i resultattipset och ser gärna att fler hakar på detta roliga spel. Vill du dela lite åsikter eller bara tjöta hockey? Tveka inte då utan checka in på forumet!
 
Ska även avslutningsvis berömma våra kommentatorer i hallen, dom har nyligen släppt del 2 på SIK-Podden, härlig information som tar oss med från division 1 till NHL, del 1 och 2 finns att lyssna på www.skovdeik.se 
 
Missade du premiären men vill se highlights? Då är det bara att kika in på klippet nedan, ha de gött!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0